Prądy Lecznicze

Lecznicze efekty po zastosowaniu elektroterapii:

• Poprawa obwodowego krążenia krwi.
  • Efekt przeciwbólowy.
  • Efekt motoryczny.
  • Wspiera leczenie zespołów bólowych kręgosłupa w przebiegu choroby zwyrodnieniowej stawów kończyn i stawów kręgosłupa.
  • Likwiduje przewlekłe zapalenia nerwów, splotów, korzeni nerwowych.
  • Leczy nerwobóle.
  • Przyspiesza zrost kostny.

Elektroterapia

wykorzystanie prądów w celach leczniczych. Ze względu na moc, natężenie oraz częstotliwość wyróżniamy:

Prądy Diadynamiczne - DD

Modulowane prądy małej częstotliwości. Działają przeciwbólowo i przekrwienie. Zalecane w chorobach zwyrodnieniowych stawów, zespołach bólowych, stanach po urazach narządu ruchu, nerwobólach.

Jonoforeza

Polega na przez skórnym wprowadzeniu do tkanek określonego leku za pomocą prądu stałego. Stosujemy w stanach zapalnych stawów, stanach pourazowych, nerwobólach, przykurczach spowodowanych blizną, problemach ze zrostem kostnym, stanach zapalnych skóry i tkanek miękkich.

Prądy Tens

Prądy średniej i wysokiej częstotliwości o działaniu przeciwbólowym. Działanie przeciwbólowe uzyskujemy poprzez precyzyjną stymulację nerwów. Stosowane w ostrych i przewlekłych bólach mięśni, nerwobólach, dolegliwościach kręgosłupa i stawów.

Elektrostymulacja

To stymulacja czynnościowa mięśni za pomocą prądu. Zabieg pobudza mięśnie do skurczu (mięśnie kurczą się i rozluźniają w rytm płynącego z przerwami prądu). Elektrostymulacja mięśni porażonych (z uszkodzonymi nerwami doprowadzającymi impulsy) aplikuje się jako substytut naturalnych pobudzeń w celu wzmocnienia ich lub poprawy przewodzenia obwodowego.
Przeciwwskazania: karmienie piersią, cały okres ciąży.

Prądy Interferencyjne

Są to prądy o średniej częstotliwości, powstające w wyniku interferencji w tkankach dwóch prądów naprzemiennych. Mają silne działanie przeciwbólowe, przekrwienne.
Wskazania: choroba zwyrodnieniowa stawów, bólowe kręgosłupa, choroby dysku kręgosłupa, zanik mięśni, stany pourazowe i pooperacyjne, reumatyzm tkanek miękkich.

Tonoliza

To stymulacji impulsowa mięśnia spastycznego serią impulsów odpowiednimi prądami leczniczymi. Zmniejsza spastyczności (tonus) mięśni.
Wskazania: choroby, w których występuje spastyczny niedowład mięśni, po udarach mózgu, stwardnienie rozsiane, porażenia mózgowe.

Galwanizacja

Poddanie tkanek po wpływ przepływającego prądu elektrycznego – stałego. Powoduje pobudzenie nerwów i ukrwienie, działa silnie przeciwbólowo.
Wskazania: nerwobóle, zwyrodnieniowa stawów, kręgosłupa, porażenie nerwów obwodowych, stany pourazowe układu kostnego.

Prądy Kotz'a

Stymulacja zdrowych mięśni za pomocą prądów średniej częstotliwości. Prądy Kotz’a mają zastosowanie zarówno w rehabilitacji sportowej, gdyż wspomagają trening siłowy i wytrzymałość mięśniową. Stosowany także w rehabilitacji mięśni z uszkodzonym przewodzeniem nerwowym.

Prądy Traubert'a

Prądy działające na struktury układu nerwowego. Układ nerwowy uzyskuje na drodze odruchu skuteczną poprawę ukrwienia i znaczne odżywienia tkanek, również w przypadkach niedomagań krążenia obwodowego.
Wskazania: bólowe i zwyrodnienia kręgosłupa, stany podwyższonego tonusu napięcia mięśniowego, zespoły niedokrwienne kończyn.

Poinformuj nas, jeżeli stwierdza się u Ciebie:
  • Choroby krwi.
  • Choroby nowotworowe.
  • Krwawienia.
  • Ciąża.
  • Implanty metalowe i nowotwory złośliwe na drodze prądu.
  • Defekty skórne i zapalenia skóry.
  • Kardiostymulator.
  • Choroby sercowo-naczyniowe.
  • Aplikacja w okolicach serca i oczu.
  • Implanty elektryczne (ślimakowe, nerwowe, regulator tępa, defibrylator, implanty chipowe…).
  • Zaburzenia czucia w miejscu ułożenia elektrody.
  • Syndromy psychopatologiczne i psychosyndromy organiczne.
  • Rozrzucona skleroza mózgowo-rdzeniowa.
  • Zapalenia żył i kanałów limfatycznych.
  • Zaburzenia krążenia obwodowego.