Terapie manualne

Jeżeli odczuwasz poniższe dolegliwości, to zapraszamy do naszego Gabinetu:

• Dolegliwości kręgosłupa.
  • Zwyrodnienia i urazy stawów.
  • Bóle mięśni.
  • Drętwienie kończyn i palców.
  • Dyskopatia.
  • Bóle głowy oraz napięcia wynikające ze stresu i przemęczenia.
  • Wady postawy.
  • Napięcia karku.
  • Zaburzenia czucia.

Terapia manualna polega na wspomaganiu leczenia narządów ruchu, takich jak kręgosłup i stawy. Dzięki tej metodzie można dotrzeć do chorych miejsca za pomocą różnych technik masażu, ucisku. Pacjent, przy odpowiednio dobranej terapii, będzie mógł sprawniej funkcjonować i poruszać się. Celem terapii jest przywrócenie w zablokowanych partiach kręgosłupa lub stawach normalnej motoryki i zniesienie bólu. Po odpowiednim przygotowaniu, niektóre ćwiczenia pacjent może samodzielnie wykonywać w domu.

Terapie manualne można podzielić na:

FDM

Manualna terapia powięziowa. Może być stosowana w leczeniu kontuzji sportowych, stanach pooperacyjnych, przewlekłych stanach bólowych układu mięśniowo- szkieletowego.

Anatomy Trains

Nowoczesna koncepcja analizy anatomii ludzkiego ciała. Początki powstania tej metody związane są z integracją strukturalną, dlatego terapia wpływa na poprawę wad postawy. W kontekście innych patologii układu mięśniowo- szkieletowego, znacząco pomaga poprawić funkcje motoryczne, łagodzi stany przewlekłego bólu oraz obniża napięcie tkanek miękkich.

Terapia Punktów Spustowych

Terapia rozluźniania napiętych okolic ciała po przez bezpośrednią dezaktywację punktów wzmożonej reatywnosci, które znajdują się w tkance mieśniowej. Obnizenie napięcia znacząco zmiejsza dolegliwości bólowe.Technika ta często wykonywana jest równocześnie z masażem łącznotkankowym.

Mobilizacje Stawowe

Manualna technika pracy ze stawem poprawia zakres i płynność ruchomości. Zmniejsza uczucie sztywności oraz blokady stawu, łagodzi doznania bólowe. W naszym gabinecie często stosowana jako element terapii.

Rozluźnianie Mięsniowo-Powięziowe
PIR

Poizometryczna relaksacja pomaga zwiększyć zakres ruchomości, zmiejsza napięcie tkanek miękkich okolicy stawu. Znacząco poprawia funcje motoryczne i minimalizuje dolegliwości bólowych narządu ruchu.

Poinformuj nas przed zabiegiem jeśli:
  • Chorujesz na gruźlice kości.
  • Posiadasz daleko posuniętą osteoporozę.
  • Masz złamania lub pęknięcia
  • Jesteś w ciąży.
  • Przechodzisz stan zapalny choroby.